Kövess Facebook-on is!

Édes ostya, tölcsér

Mióta megvan az ostyasütő, azóta többféle receptet is kipróbáltam, de ma megtaláltam a megfelelőt. Ez a recept a LIDL-ben kapható ostyasütőhöz mellékelt recept volt, melyre az internetet böngészve találtam.
Hozzávalók (kb. 15-20 db ostyához):
  • 12,5 dkg margarin/vaj
  • 25 dkg porcukor
  • 2 tojás
  • 2,5 dl meleg víz
  • 25 dkg liszt
Elkészítés:
A margarint/vajat megolvasztjuk és hozzáadjuk a porcukrot, tojást és a meleg vizet, majd apránként hozzá adagoljuk a lisztet és simára keverjük. Nekem túl hígnak tűnt, ezért még egy kicsi lisztet adtam hozzá így egy sűrűn folyó masszát kaptam. (A fenti tálka ez alapján a recept alapján készült. Ehhez a még forró ostyát egyből egy fejjel lefelé fordított tálkára tettem és egy konyharuhát az ostyára helyezve simítottam rá.)

Elsőként viszont az ostyasütőmhöz mellékelt receptet próbáltam ki, ez a következő:

Hozzávalók:

  • 1/4 csésze vaj/margarin
  • 1/2 csésze porcukor
  • 1/4 csésze tej
  • 7/8 csésze liszt
  • 1/2 tk. vaníliás cukor

Elkészítés:
A vajat/margarint habosra keverjük. Folyamatosan adagolva, belekeverjük a porcukort és a tejet. Vaníliás cukrot és lisztet teszünk hozzá. Az egészet sima masszává keverjük ki. A masszát evőkanállal vagy merőkanállal terítjük el a sütőfelületen.

A lenti tölcsérek ezzel a recepttel készültek. Ezeket a sütőhöz kapott tölcsérkészítő formával készítettem el.


Megjegyzések

  1. Szia Kata, nekem még nincs ostyasütőm, de nagyon szeretnék egyet. A neten keresem őket.
    Mi az a "tölcsérkészítő forma", amit kaptál, esetleg küldenél egy képet nekem róla gabriella.abudraa@yahoo.com -ra. Nagyon szeretnék én is ilyen gyönyörű tölcséreket készíteni a lányaimnak.
    Köszönöm, Gabi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Gabi!

      Nekem egy Clatronic márkájú ostyasütőm van, ami mellé járt a tölcsérkészítő. Ez egy kis műanyag forma, amire a még meleg ostyát kell feltekerni. A mellékelt képen a bal felső sarokban látod.(http://www.haztartasikisgepek.hu/kepek/clatronic/tolcser.jpg) Tölcsért nem a legegyszerűbb készíteni, mert gyorsan kell feltekerni a még forró ostyát, így szinte mindig marad nekem egy kis lyuk az alján (de egy kevés olvasztott csoki az aljában megoldja a problémát ) De egy kis tálka aljára borítva az ostyát könnyen lehet készíteni ostyatálkát, azt nem lehet elrontani.

      Remélem tudtam segíteni, ha kérdésed van még írj bátran!

      Üdv, Kata

      Törlés
  2. Szia Kata!Nekünk is clatronic ha 9434 ostyasütőnk van, most vettük, de nekünk eddig az összes tölcsér odatapadt, és nem válik el a sütőtől. Próbáltuk ezt a csészés receptet, aztán a wiselady féle netes receptet. A hőfokon is már mindent állítottunk meg a végén már agyon olajoztuk de mindenhogy odatapad, és nem lehet rendeesen leszedni, olyan mintha nem is tapadásmentes lenne a felületet, pedig így adták el. vagy hamisítvány, nem tudom. VAn ötleted? te hogy csinálod? légyszi segíts, teljesen elszomorodtunk, már vagy 10szer vakarásztam le és takarítottam el azt a vacak sütőt, és sehogy se lesz normális tölcsér, pedig az íze tök finom. Köszi. Zsu

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is ugyanez a bajom. Ugyanoéyan a sutöm,mint Tu nak.

      Törlés
    2. Sziasztok. Én az első recept szerint szoktam sütni az ostyát, néha egy kis vajat kenek alá egy szilikon ecsettel, de mást nem szoktam csinálni, simán felválik. Nekem Clatronic ha 3277 a sütőm.

      Törlés
  3. kezeiket csokolom nekem van egy szamomra meg oldhatalan problemam szeretnek sos azaz nem edes fagyitölcsert sütni nagyon sok oldalon szereplö receptetki probaltam a por cukor kihagyasaval es vagy nagyon puha lett vagy nagyon ropogos es szett tört .tudnanak nekem esetleg segiteni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos sósat még nem próbáltam. Én lehet, hogy sajtos tallér recepttel indítanám a próbálkozást.

      Törlés
  4. Szerintetek hány dkg a 7/8 csésze liszt?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Laura! Kb. 16 dkg, de ez csészétől függ. Ha leméred 1 csésze liszt súlyát, az alapján ki tudod számolni. Ilyen esetekben praktikus tud lenni még a csészés mérőpohár készlet, amibe szokott lenni 1/8 egység is. Üdv, Kata

      Törlés
  5. Most vettem Clatronic ostyasütőt szépen süt nem tapad oda a mellékelt recepttel próbáltam ki nagyon finomak lettek csak ki kell tapasztalni milyen hőfok a legjobb

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Látogatók száma

Szerzői jogvédelem

A blogban megjelenő minden jellegű tartalomra (receptek, leírások, videók, fényképek stb.) a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény vonatkozik, így azt a szerző engedélye nélkül egyéb helyen közzétenni tilos.